Re: Der relevante Charts/Verkaufszahlen Fred

Home Foren Maximum Metal Metal, Menschen, Sensationen Der relevante Charts/Verkaufszahlen Fred Re: Der relevante Charts/Verkaufszahlen Fred

#1493273  | PERMALINK

MetalEschi

Eysel characterizes the decision by The Official UK Charts Company to exclude DIMMU BORGIR’s CD as „ridiculous,“ but the company’s rules are clearly spelled out on its web site. According to paragraph 6.1, „a competition featured on or within the packaging of any album release will render the format ineligible for inclusion in the charts.“

„We did not announce the competition on the cover,“ Eysel counters. „Therefore it is impossible for the record buyers to learn of the flyer’s existence before they buy the CD. It is difficult to understand why the Englishmen think this has provided us with an unfair marketing advantage.“

Da muss ich mich trotz der Blödsinnigkeit solcher Regelungen ernsthaft fragen, warum man es als erfahrenes Label wie Nuclear Blast nicht fertig bringt, sich über die geltenden Gesetze in den Ländern, in denen man ein Album veröffentlichen will, zu informieren.

Sowas ist ja kein Einzelfall, die erste Maiden-Single letztes Jahr etwa war schlicht zu lang für eine Chartnotierung, das heißt, man könnte wissen, dass es in England halt ein bisschen anders zugeht.

Zudem kann ich die Gier auf eine hohe Chartplatzierung nicht nachvollziehen, so lange es genügend Menschen gibt, die die Scheibe trotzdem kaufen. Es geht um Metal, Leute.

--